Us oferim a continuació una breu crònica del viatge consensuada pels delegats de 2n de batxillerat:

Dijous 20 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat vam iniciar el nostre anhelat viatge a Itàlia. Vam sortir del col·legi al vespre, amb l’autocar conduït pel magnífic Giuseppe, que ens va portar fins al vaixell de Grimaldi amb destinació a Roma. El viatge en vaixell va ser una delícia, com podreu deduir de les fotos o del vídeo muntatge que s’adjunten. El temps va acompanyar i a Roma vam gaudir de la ciutat eterna fins dilluns 24 al matí. Ben d´hora vam sortir amb l’autocar cap a Florència amb parada i dinar a la preciosa ciutat de Siena. Tot anava sobre rodes, fins que vam arribar a Florència i vam conèixer les notícies sobre l’arribada del coronavirus a Venècia i la part nord d’Itàlia.

Els nostres profes acompanyants, l’Elisenda, l’Albert i el Cristóbal, van dissenyar un pla alternatiu, per evitar les zones afectades i ho van gestionar amb l’agència de viatges. Canviaríem l’aeroport de Milà pel de Pisa i passaríem els dies restants a la Toscana, visitant paratges encantadors com Luca, San Gimignano, etc. Però el dimarts 25, després de visitar la bellíssima Galeria dels Uffizi, les notícies sobre l’augment dels contagis en les zones del nord afectades i les recomanacions de les institucions sanitàries de Catalunya, així com el consell del consolat d’Espanya a Florència, van inclinar els nostres responsables a prendre la trista però aconsellable decisió de tornar el dia següent cap a casa, tot fent el viatge en dues jornades d’autocar perquè no hi havia bitllets d’avió en cap aeroport proper per a un grup com el nostre. Dimecres vam visitar la meravellosa ciutat de Pissa, amb el Campo dei Miracoli, i al vespre vam passejar per l’occitana ciutat de Niça (Nice en francès), on vam descansar en un confortable hotel. Dijous  vam fer una parada per dinar i veure el paratge de la ciutat també occitana de Besiers (Béziers en francès), abans d’arribar al vespre a la porta del Col·legi, on ens esperaven les nostres famílies.

Tot i la frustració de no haver pogut arrodonir el viatge amb la romàntica i exòtica Venècia, podem afirmar que hem gaudit molt d’allò que hem vist i d’una convivència intensa i rica en tots els sentits, que ens ha anat molt bé per fer grup, per conèixer-nos millor i reforçar els llaços d’amistat. I volem expressar, des d’aquí el nostre agraïment als profes acompanyants, a les nostres famílies i al Col·legi Sant Miquel per aquest viatge que, tot i les adversitats, mai oblidarem.

A continuació us oferim l’enllaç al vídeomuntage i a l’àlbum de fotos que resumeixen el viatge d’estudis a Itàlia dels alumnes de 2n de Batxillerat del Col·legi Sant Miquel, que aquest any s’ha realitzat del 20 al 27 de febrer, un dia menys de durada per l’amenaça del coronavirus. La direcció del Col·legi vol afegir que, sortosament, passades tres setmanes de la tornada d’Itàlia, cap dels participants en el viatge ni de les seves famílies ha estat afectat pel virus. Alhora, volem aprofitar per felicitar els alumnes per la maduresa mostrada i pel seu comportament, al temps que agraïm a les famílies el seu recolzament als professors acompanyants, que no ho han tingut gens fàcil.

Esperem que us agradin les fotos!